veelgestelde vragen

Neem contact op met de events afdeling om te kijken wat de mogelijkheden zijn tijdens deze lockdown.

welke ruimtes kunnen gehuurd worden?

Eye beschikt over vier filmzalen: Cinema 1 met ruim 300 zitplaatsen, Cinema 2 (flexibele opstelling) & 3 met beide 127 zitplaatsen en Cinema 4 met 67 zitplaatsen. Elke zaal heeft zijn eigen stijl en beschikt over een groot filmdoek. De Foyer met eigen bar is een perfecte plek voor een borrel of walking dinner. Voor kleinere events heeft Eye vier ruimtes met spectaculair uitzicht en daglicht, die ideaal zijn voor onder andere presentaties, workshops en vergaderingen: Waterfront, IJ-Lounge, Room at the Top & Studio. Het Arenaplateau, in het midden van het museum, kan gebruikt worden voor als cateringruimte voor een kleinere groep.

kan ik eye bar-restaurant (de arena) en/of het terras huren?

Eye bar-restaurant ligt in de zogenoemde 'Arena', de open ruimte in het midden van het museum, die vrij toegankelijk is voor alle bezoekers. Deze ruimte met het restaurant is dagelijks geopend tot 01.00 of 02.00 uur 's nachts. Een evenement in de Arena is alleen mogelijk wanneer het gehele pand exclusief gehuurd wordt. Vanwege de functie van Eye als museum kan dit slechts een aantal keer per jaar. Wij informeren je graag over de mogelijkheden.

Eye bar-restaurant heeft geen besloten ruimtes om te vergaderen of te lunchen/dineren.

hoe werken de dagdelen?

Er zijn drie dagdelen: ochtend van 08.00 tot 12.00 uur, middag van 13.00 tot 17.00 uur en avond van 18.00 tot 23.00 uur. Duurt je evenement bijvoorbeeld van 09.00 tot 17.00 uur, dan dienen er twee dagdelen geboekt te worden. Indien je de ruimte langer wilt huren, dan hanteren wij voor het eerste uur uurtarief en daarna het volledige dagdeel.

wat zit er bij de zaalhuur inbegrepen?

Bij de filmzalen zit inbegrepen: projector, bioscoopscherm, standaard geluid & theaterverlichting, Eye-meubilair, katheder, vaste internetkabel, één vaste microfoon, beperkt wifinetwerk en reguliere schoonmaak.

Bij Room at the Top, Waterfront, IJ-Lounge & Studio zit inbegrepen: Eye-meubilair, katheder, flip-over, basis evenementondersteuning, beperkt wifinetwerk en reguliere schoonmaak.

Naast de verhuur van de ruimtes, kunnen wij onder andere catering, personeel, rondvaarten, rondleidingen en (extra) audiovisuele middelen verzorgen. Deze producten en diensten zijn facultatief en niet bij de huur inbegrepen.

kan ik ‘s avonds een filmzaal huren?

Vanwege onze reguliere filmprogrammering en publieke functie zijn de filmzalen ‘s avonds en in het weekend beperkt beschikbaar. Cinema 1 t/m 4 kunnen meestal alleen doordeweeks en maximaal tot 17.00 uur verhuurd worden. De andere ruimtes zijn wel in de avonden beschikbaar.

waar mag ik mijn eigen branding-/promotiemateriaal neerzetten?

Eye is een museum en wij zijn daarom graag op de hoogte van je plannen wat betreft inrichting en decoratie van het evenement. Mocht je iets op de muur of vloer willen bevestigen, dan zal dit altijd eerst moeten worden goedgekeurd. Banners, vlaggen, stands, posters en dergelijke zijn in alle publieke ruimtes niet toegestaan. In de gehuurde ruimtes zijn de mogelijkheden qua branding divers. Wij brengen je graag in contact met onze leverancier Promo Groep, die verschillende mogelijkheden voor op maat gemaakte branding heeft uitgewerkt.

kan ik gebruikmaken van de techniek in de vergaderzalen?

In IJ-Lounge, Waterfront, Room at the Top en Studio kan er gebruik worden gemaakt van een techniekset, bestaande uit een laptop, beamer, scherm en speakers à 100,- euro excl. btw voor een dagdeel. Bij Waterfront wordt er geprojecteerd op een witte muur.
Het is mogelijk om deze set uit te breiden met microfoons. Op de aanwezige speakers kunnen maximaal twee microfoons worden aangesloten. Mocht je meer dan twee microfoons in de vergaderruimte wensen, dan dient er een geluidsset in de zaal te worden geplaatst en zal er een audiotechnicus aanwezig zijn gedurende het evenement. Hier zijn extra kosten aan verbonden.

verzorgt het restaurant de catering voor het event?

Eye bar-restaurant is een apart restaurant in het midden van het museumgebouw. Zij verzorgen geen catering in andere ruimtes. Met een klein gezelschap ben je hier van harte welkom voor bijvoorbeeld een borrel, lunch of diner. Wij raden je aan een tafel te reserveren.

Voor evenementen in de zalen, in de Foyer of op het Arenaplateau wordt de catering verzorgd door onze exclusieve cateraar Select Catering of Eye Banqueting.

kan ik zelf een cateraar kiezen?

Select Catering is onze exclusieve cateraar, dus het is niet mogelijk om een andere cateraar te kiezen. Eye is trots op de samenwerking met Select Catering vanwege de uitstekende kwaliteit en service en dat willen wij graag uitstralen naar alle gasten die wij bij Eye verwelkomen.

Catering tot 100 personen wordt verzorgd door Eye Banqueting, een initiatief vanuit Select Catering, maar gevestigd in Eye. Vanaf 100 personen zal de invulling verzorgd worden door Select Catering zelf. Je bent geheel vrij om zelf contact op te nemen. Natuurlijk kunnen wij je ook in contact brengen voor een op maat gemaakte offerte.

kan ik zelf een av-leverancier kiezen?

BeamSystems is de preferred supplier van Eye. Zij werken sinds de opening van Eye mee aan alle grote evenementen en zorgen dat alles met betrekking tot techniek soepel verloopt. Jouw voordeel is dat zij ons gebouw en onze ruimtes zeer goed kennen en dat zij alle zorgen omtrent techniek uit handen nemen. Wij kunnen adviseren wanneer er extra techniek vanuit BeamSystems benodigd is.

is er internet aanwezig?

Ja, er is een open social-wifiverbinding beschikbaar, die door alle bezoekers in Eye gebruikt kan worden. Deze is beperkt in zijn up-/downloadsnelheid. Voor events raden wij een snellere, besloten verbinding aan. Tegen betaling wordt hiervoor een extra wifi-hotspot aangelegd.

waar kan ik parkeren?

In de naastgelegen parkeergarage van de A’DAM Toren (navigeer naar Overhoeksplein 1) zijn 200 parkeerplaatsen. De kosten bedragen € 1,15 per 20 minuten en de garage is 24 uur per dag geopend. Je kunt zelf plaatsen reserveren via de website van A’DAM Parking. Mocht je willen reserveren voor 25 tot 80 auto’s, neem dan contact op met je eventmanager. Dit dient uiterlijk 10 dagen voor het event te worden aangevraagd.

Het dichtstbijzijnde alternatief, Parking Centrum Oosterdok, ligt naast Amsterdam Centraal. Deze garage beschikt over bijna 1400 plaatsen. De kosten hiervoor zijn € 20 per 24 uur, met een minimum parkeerduur van 5 uur.

kan ik aanmeren met een (rondvaart)boot?

Ja, dit is mogelijk bij de steiger aan de voorzijde van het gebouw, vlak bij de trap van de hoofdingang. Boten kunnen daar niet blijven liggen.

heeft eye hotelkamers?

Eye beschikt niet over hotelkamers. Wel kunnen wij je adviseren over de verschillende opties in de buurt.

hoe kan ik voor mijn event de inhoudelijke link met film en het museum maken?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan een welkomstwoord vanuit Eye, een filmpje over Eye dat vertoond wordt tijdens je event, of een rondleiding over de architectuur of door de wisselende tentoonstelling. Ook kan er uniek filmmateriaal uit ons Collectiecentrum vertoond worden. Wil je iets actiefs doen en meer leren over film? Dan raden wij een creatieve workshop aan.

is eye een officiële trouwlocatie?

Ja, ons gebouw is een trouwlocatie. Uiteraard kun je ook terecht bij ons voor uw receptie, diner of feest als onderdeel van uw trouwdag.