veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Heeft u een andere vraag? Neem dan contact met ons op.

welke ruimtes kunnen gehuurd worden?

Eye beschikt over vier filmzalen: Cinema 1 met 315 zitplaatsen, Cinema 2 (flexibele opstelling) & 3 met beide 130 zitplaatsen en Cinema 4 met 67 zitplaatsen. Elke zaal heeft zijn eigen stijl en beschikt over een groot filmdoek. Daarnaast zijn er vier unieke, flexibele ruimtes voor bijvoorbeeld vergaderingen of diners: Room at the Top, Waterfront, IJ-Lounge & Studio. De Foyer en het Arenaplateau kunnen verhuurd worden voor een receptie of borrel.

kan ik eye bar-restaurant (de arena) en/of het terras huren?

Dit is alleen mogelijk bij een exclusieve verhuring van het gehele pand. Vanwege de publieke functie van Eye kan dit slechts een aantal keer per jaar. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.

hoe werken de dagdelen?

Er zijn drie dagdelen: ochtend van 08.00 tot 12.00 uur, middag van 13.00 tot 17.00 uur en avond van 18.00 tot 23.00 uur. Duurt uw evenement bijvoorbeeld van 09.00 tot 17.00 uur, dan dienen er twee dagdelen geboekt te worden. Indien u de ruimte langer wilt huren, dan hanteren wij voor het eerste uur uurtarief en daarna het volledige dagdeel.

wat zit er bij de zaalhuur inbegrepen?

Bij de cinemazalen zit inbegrepen: projector, bioscoopscherm, standaard geluid & theaterverlichting, Eye-meubilair (katheder, tafels, statafels en stoelen), internet, een vaste microfoon en reguliere schoonmaak.

Bij Room at the Top, Waterfront, IJ-Lounge & Studio zit inbegrepen: Eye-meubilair (katheder, tafels, statafels en stoelen), een flip-over, internet, basis evenementondersteuning en reguliere schoonmaak.

Naast de verhuur van de ruimtes, kunnen wij onder andere catering, personeel, rondvaarten, rondleidingen en (extra) audiovisuele middelen voor u verzorgen. Deze producten en diensten zijn facultatief en niet bij de huur inbegrepen.

kan ik ‘s avonds een filmzaal huren?

Vanwege onze reguliere filmprogrammering en publieke functie zijn de filmzalen ‘s avonds en in het weekend beperkt beschikbaar. Cinema 1 t/m 4 kunnen meestal alleen doordeweeks en maximaal tot 17.00 uur verhuurd worden. De andere ruimtes zijn wel in de avonden beschikbaar.

waar mag ik mijn eigen branding-/promotiemateriaal neerzetten?

Eye is een museum en wij zijn daarom graag op de hoogte van uw plannen wat betreft inrichting en decoratie van het evenement. Mocht u iets op de muur of vloer willen bevestigen, dan zal dit altijd eerst moeten worden goedgekeurd. Banners zijn in publieke ruimtes niet toegestaan. In de gehuurde ruimtes zijn de mogelijkheden qua branding divers. Wij brengen u graag in contact met onze leverancier Promo Groep, die verschillende mogelijkheden voor op maat gemaakte branding heeft uitgewerkt.

kan ik zelf een cateraar kiezen?

Select Catering is onze exclusieve cateraar, dus het is niet mogelijk om een andere cateraar te kiezen. Eye is trots op de samenwerking met Select Catering vanwege de goede kwaliteit en service en dat willen wij graag uitstralen naar alle gasten die wij bij Eye verwelkomen.

Catering tot 100 personen wordt verzorgd door Eye Banqueting, een initiatief vanuit Select Catering, maar gevestigd in Eye. Vanaf 100 personen zal de invulling verzorgd worden door Select Catering zelf. U bent geheel vrij om zelf contact op te nemen. Natuurlijk kunnen wij u ook in contact brengen voor een op maat gemaakte offerte.

kan ik zelf een av-leverancier kiezen?

BeamSystems is de preferred supplier van Eye. Zij werken sinds de opening van Eye mee aan alle grote evenementen en zorgen dat alles met betrekking tot techniek soepel verloopt. Uw voordeel is dat zij ons gebouw en onze ruimtes zeer goed kennen en dat zij alle zorgen omtrent techniek uit handen nemen. Uw contactpersoon kan u adviseren wanneer er extra techniek vanuit BeamSystems benodigd is.

is er internet aanwezig?

Ja, er is een open wifi-verbinding beschikbaar, die door alle bezoekers in Eye gebruikt kan worden. Deze is beperkt in zijn up-/downloadsnelheid. Mocht u exclusief gebruik van het internet willen maken, dan kunnen er tegen betaling extra wifi-hotspots worden aangelegd.

waar kan ik parkeren?

De naastgelegen parkeergarage van de A’DAM Toren heeft 200 parkeerplaatsen. De kosten bedragen € 3,- per uur en de garage is 24 uur per dag geopend. Bezoekers kunnen hiervoor betalen bij de betaalautomaat in de parkeergarage zelf. Het is ook mogelijk om parkeerkaarten bij ons te bestellen (2, 4, 6, 8, 10 uur of een dag). Deze voegen wij toe aan de eindfactuur met een handling fee van 15%. U kunt maximaal 20% van deze kaarten aan ons retourneren.

Het dichtstbijzijnde alternatief, Parking Centrum Oosterdok, ligt naast Amsterdam Centraal Station. Deze garage beschikt over bijna 1400 plaatsen. De kosten hiervoor zijn € 20,- per 24 uur, met een minimum parkeerduur van 5 uur.

Bij grote evenementen kan er ook gebruik worden gemaakt van valet parking via een van onze leveranciers.

kan ik parkeerplaatsen reserveren?

Reserveren kan alleen bij parkeergarage IJDock. Deze garage bevindt zich op 20 minuten loopafstand van Eye. Helaas kunnen wij geen parkeerplekken voor u reserveren, omdat dit met een persoonlijk e-mailadres geregistreerd moet worden.

kan ik aanmeren met een (rondvaart)boot?

Ja, dit is mogelijk bij de steiger aan de voorzijde van het gebouw, vlak bij de trap van de hoofdingang. Boten kunnen daar niet blijven liggen.

heeft eye hotelkamers?

Eye beschikt niet over hotelkamers. Wel zijn er samenwerkingen met verschillende hotels in de buurt. Vraag bij uw contactpersoon naar de mogelijkheden.

hoe kan ik voor mijn event de inhoudelijke link met film maken?

Er zijn verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan een welkomstwoord vanuit Eye, een filmpje over Eye dat vertoond wordt tijdens uw event, of een rondleiding over de architectuur of door de wisselende tentoonstelling. Ook kan er uniek filmmateriaal uit ons Collectiecentrum vertoond worden.

is eye een officiële trouwlocatie?

Ja, ons gebouw is een trouwlocatie. Uiteraard kunt u ook terecht bij ons voor uw receptie, diner of feest als onderdeel van uw trouwdag.