Helaas, de film waar je naar zoekt is niet meer te zien in EYE.
Maar als liefhebber van klassiekers, cult-, genre- en arthouse film raden we je aan om vooral even te kijken naar het huidige aanbod.
Programma a-z
  • Fat Girl
  • Fat Girl
  • Fat Girl
  • Fat Girl
Onderdeel van Women Make Film

Fat Girl

De een is een geboren verleidster, de ander is dik en slim. Catherine Breillat schildert een scherp psychologisch portret van twee puberzussen die worstelen met hun ontluikende seksualiteit en zich aan elkaar vastklampen. Net als in het geruchtmakende Romance toont Breillat onopgesmukt vrouwelijke verlangens en emoties. 

Twee zussen, twee verhalen. Elena geniet volop van haar erotische aantrekkingskracht, ook als haar verleider, de berekenende womanizer Fernando, haar als niet meer dan lustobject ziet. De eerste seksuele ervaring van de romantische Anaïs is gewelddadig: een verkrachting.

gelijke hoogte

Breillat laat in het midden hoe Anaïs haar ontmaagding heeft ervaren: doet ze geen aangifte omdat ze blij is dat ze in seksueel opzicht op gelijke hoogte is gekomen met haar oudere zus?   

Catherine Breillat (1948) verwierf aanvankelijk bekendheid als schrijfster; ze publiceerde meerdere romans en was onder meer verantwoordelijk voor de scripts van Liliana Cavani’s La pelle (1981) en Federico Fellini’s E la nave va (1983).

In 1977 debuteerde ze als regisseur met Une vraie jeune fille, een  adaptatie van haar roman Le soupirail.  Daarna volgden verscheidene films, waaronder Parfait amour! (1996), het geruchtmakende Romance (1999) en Anatomie de l’enfer (2004).  

Helaas, de film waar je naar zoekt is niet meer te zien in EYE.
Maar als liefhebber van klassiekers, cult-, genre- en arthouse film raden we je aan om vooral even te kijken naar het huidige aanbod.
Programma a-z