Bekijk trailer

the_hateful_eight_official_teaser_trailer_1_2015_-_samuel_l._jackson_movie_hd

Om deze video te bekijken moet je YouTube/ Vimeo cookies accepteren.
klik hier

The Hateful Eight (70mm)

Goede westerns hebben een eenvoudige storyline, zo ook Quentin Tarantino’s achtste speelfilm waarin zeven mannen en een vrouw op elkaar botsen in winters Wyoming. De score werd geschreven door Ennio Morricone, die 6 juli jl. overleed op 91-jarige leeftijd. Vertoning (70mm) ter ere van de man die maar liefst vijfhonderd films en tv-producties voorzag van muziek en een groot aandeel had in de faam van de spaghettiwestern. 

Dat Quentin Tarantino, filmbuff extraordinaire, Ennio Morricone vroeg voor de score van The Hateful Eight, is begrijpelijk. Wie anders dan Ennio Morricone (1928 - 2020) kan een western muzikaal zo opladen met spanning en van dramatische ontlading voorzien als de deze zomer overleden filmcomponist, kortweg genoemd 'Il Maestro'?

De man die onsterfelijk werd met de uitgebeende mondharmonicaklanken in Sergio Leones Once Upon a Time in the West en de de climax van The Good, The Bad and The Ugly, componeerde voor Tarantino's epische vertelling over Goed & Kwaad een score die het verhaal niet alleen onderstreept maar ook voortstuwt - een typische kwaliteit van Morricone, voor wie muziek en beeld één geheel vormden.

premiejager in het nauw

Een sneeuwstorm raast over de heuvels van Wyoming, vier personen op weg naar Red Rock zoeken beschutting in een postkoetsstation. Het zijn de premiejager John ‘The Hangman’ Ruth, zijn gevangene Daisy, Major Marquis ‘The Bounty Hunter’ Warren (met drie verse lijken) en Chris ‘The Sheriff’ Mannix. In de herberg wachten Bob ‘The Mexican’, Oswaldo ‘The Little Man’ Mobray, Joe ‘The Cow Puncher’ Gage en ex-generaal Sanford ‘The Confederate’ Smithers. Wie zal ongeschonden in Red Rock aankomen?

breedbeeldlens

Voor Tarantino's in spectaculair Ultra Panavision 70 gefilmde western - met Oscarwinnende score van Ennio Morricone - koos hij een aantal van zijn favoriete acteurs, onder wie Samuel L. Jackson, Kurt Russell en Bruce Dern. De opnamen zijn gemaakt met dezelfde anamorfotische breedbeeldlens waarmee Hollywoodklassiekers als Ben Hur (1959) en Mutiny on the Bounty (1962) zijn gedraaid.

Voor de eerste voorstelling op 70mm heeft Eye destijds een Ultra Panavision-lens aangeschaft, het scherm van Cinema 1 is op maximale grootte gebracht.

toeslag

Voor deze film geldt een toeslag. (Geen restitutie toeslag bij annulering Cineville-reservering.)

voor 08 aug 2020 20:30