Curator en Davra-lid Dilda Ramazan vertelt, in het kader van de tentoonstelling Saodat Ismailova: 18,000 Worlds, over de evolutie van Centraal-Aziatische videokunst.
DAVRA, toegewijd aan het bewaren en verrijken van filmerfgoed uit Centraal-Azië, blikt terug op hun onvergetelijke deelname aan documenta 15.
"Toen ik in New York was onderzocht ik zo nonchalant mogelijk de zakelijke kant van de filmwereld, maar ik kreeg te horen dat ik daar geen schijn van kans had..."
“Gebroken spiegels is mooier dan je het destijds vanuit je rode stoel zag.”
Een nieuwe generatie muzikanten maakt een mini-filmscore bij een kort fragment uit onze collectie. Afl. 23: Tessa Rose Jackson kiest Gordon Highlanders Returning to Camp (1897).
De vertrekkend directeur van Eye Filmmuseum is vanwege haar uitzonderlijke verdiensten ten behoeve van cultureel erfgoed benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau.
Een nieuwe generatie muzikanten maakt een mini-filmscore bij een kort fragment uit onze collectie. Aflevering 22: Raphael Vanoli kiest Boys Bathing - Venice (1898).
We vroegen een drietal schrijvers iets te schrijven als antwoord op de tentoonstelling van Fiona Tan. Lauren du Graf vertelt hoe onzichtbaar Aziatisch-Amerikanen zijn in eigen land
Bij de opening van Missing Pictures waren regisseur van de VR Clément Deneux en filmmaker Naomi Kawase te gast in Eye. We vroegen ze naar hun ervaringen met het nieuwe medium.