Staycation en filmbezoek: campagne landelijke filmbranche

27 juli 2020

Vier je vakantie in eigen land én ga je graag naar de film? Die twee zaken laten zich uitstekend verenigen in coronatijd, reden waarom de Nederlandse filmbranche een campagne en speciale website heeft ontwikkeld.

Wie thuisblijft en toch graag in andere werelden vertoeft, kan sinds 1 juli z’n hart ophalen. De bioscopen en filmtheaters zijn weer open en de mogelijkheden voor een ‘staycation’ worden steeds uitgebreider. Reden waarom de landelijke filmbranche zich heeft verenigd in de campagne Ga naar de film en een website heeft ontwikkeld met een overzicht van alle landelijke vertoningen.

Waar je ook bent in Nederland, Ga naar de film maakt je razendsnel wegwijs in het filmaanbod dicht bij in de buurt, met een compleet aanbod van alle films die in Nederland te zien zijn. Kaartjes zijn direct te bestellen.

Om de campagne bekendheid te geven is er vanaf 3 augustus op tv en internet een reclamespotje te zien met acteurs Jan Kooijman, Robert de Hoog, Nasrdin Dchar en Thekla Reuten. Michiel ten Horn (Aanmodderfakker) tekende voor de regie.

De campagne is een initiatief van alle filmdistributeurs – inclusief Eye Filmmuseum – die zijn aangesloten bij brancheorgansatie FDN, alle bioscopen en theaters die lid zijn van de NVBF, de Nationale Bioscoopbon, Holland Filmnieuws, het Nederlands Filmfonds, NVPI, Film.nl, het NICAM, CFAB/Sekam, het Nederlands Film Festival, Cineville en Jean Mineur Mediavision.