Achter het scherm
Guido van der Werve: Achter het scherm
Wat is de betekenis van analoge film en digitale formaten in Guido van der Werves werk? En waarom begint zijn oeuvre met Nummer twee? Mark Paul Meyer (senior curator Eye), die films van Guido van der Werve digitaal remasterde, zoekt met Albert Wulffers (oud-docent Rietveld Academie) en Xander Karskens (curator en voormalig directeur Ateliers 63) naar antwoorden.
Een bijzondere avond met de vertoning van werken van Guido van der Werve op het grote doek. Waarvoor zien kunstenaar en museumcurator zich gesteld als het gaat om film en digitale formaten?
Albert Wulffers (oud-docent Rietveld Academie), Xander Karskens (curator en voormalig directeur Ateliers 63) en Mark Paul Meyer (curator Eye) proberen deze avond antwoorden te vinden op vragen als: wat is de betekenis van analoge film in Van der Werves vroegste werk en waarom begint zijn oeuvre met Nummer twee?
Waarom bestaan sommige werken in verschillende formaten, zoals 35mm film en digitaal, en wat betekent dat voor presentatie in een museum of vertoning in een bioscoopzaal? Welke uitdagingen leveren de werken van Guido van der Werve wanneer een nieuwe digitale versie gemaakt moet worden?
De avond wordt opgeluisterd met vertoningen van versies van de Nummer twee, vier, zes en acht (nog nooit zo scherp vertoond!) en vroege experimenten die Van der Werve als student maakte, waaronder een fragment van Van der Werve’s teruggevonden Unvollendete: Nummer een.
Dit is onderdeel van
Details
Productiejaar
2022
Lengte
105 min.
Voertaal
Nederlands
Productieland(en)
NL
Onderdeel van
Guido van der Werve
In het universum van Guido van der Werve zijn romantiek, de natuur en het sublieme nooit ver weg. Zijn films gaan over de nutteloosheid van het bestaan en tonen tegelijkertijd de eindeloze schoonheid ervan.
Achteraf nog iets drinken of eten? Reserveer online voor Eye Bar & Restaurant.
Voorrang op tickets? Steun Eye en zie meer.
Voorrang op tickets? Steun Eye en zie meer.
NLEN