Eye als evenementenlocatie

Welkom op de mooiste set van Nederland. In ons iconische gebouw aan het IJ zetten we alles in scène om je gast een belevenis van hoog niveau te bieden. In een creatieve, open en dynamische omgeving. Met prachtige ruimtes, high-end faciliteiten en een schat aan ervaring. Plus: de ondersteuning door ons professionele en toegewijde team. Kortom, alles waarmee je van draaiboek tot afbouw de regie houdt over je grote of kleinere event. Of dat een seminar is, of meerdaagse summit, vakcongres of corporate dinner. Een productpresentatie, lezing, receptie, kick-off, themadag of branded bedrijfsfeest. Van 15 of 300 gasten: we regelen alles zó dat je gast de hoofdrol heeft.

Eyecatcher voor je grote of kleinere event
Samen maken we van je event een gebeurtenis die ogen opent. Eye ligt midden in Amsterdam aan het IJ, tegenover Amsterdam Centraal, uitstekend te bereiken met het ov, de auto en per boot. Het museum is vormgegeven door het Weense architectenbureau Delugan Meissl Associated Architects. Zij hebben het gebouw ontworpen met veel glas, smaakvol toegepast hout, overal invallend licht en strakke lijnen. Als een opvallend kristal, dat met het daglicht mee lijkt te veranderen. Na de spectaculaire entree worden je bezoekers binnen verwend met prachtige uitzichten op het water. Een haast cinematografische ervaring: iedere ruimte is een andere scène - de een open, de ander meer privé. Alles wat buiten en binnen beweegt, trekt er als een film aan je voorbij. Een panoramische en inspirerende omgeving die op de bezoekers van je event een onuitwisbare indruk achterlaat. Neem zelf alvast een kijkje met deze virtuele tour!

Partners in productie 
Compromisloos in kwaliteit en uitstraling, flexibel in maatwerkoplossingen en samenwerking. Dat is wat Eye ook kenmerkt. Of het nu om apparatuur gaat, wifi, branding of extra services, achter de schermen hebben we van alles in huis om jou de zorgen uit handen te nemen. We werken nauw samen met topleveranciers. Onze vaste cateringpartners zijn Select Catering voor grote groepen, Eye Banqueting voor kleinere groepen. Zij denken graag met je mee over de optimale opzet en uitvoering om je gasten te verwennen met ruime mogelijkheden aan catering.

Eye can do it for you: voor elk type event de optimale ruimte
Van meerdaagse congressen tot intieme meetings: in Eye bruist de inspiratie. Die onuitwisbare indruk ervaart je bezoeker overal en in alles. Voor het organiseren van je event heb je de keuze uit vier filmzalen, een foyer en vier unieke ruimtes. Elk met een eigen karakter en uitstraling. Plan je bijvoorbeeld een event voor 100 tot 300 gasten? Dan kun je kiezen uit drie filmzalen, de Foyer of het hele gebouw*. Cinema 1 is gebouwd voor een superieure en comfortabele audiovisuele belevenis. In Cinema 2 is de tribune verschuifbaar: prettig als je de volle oppervlakte van de ruimte wilt benutten. Cinema 3 is volledig verduisterbaar, de Foyer is bij uitstek geschikt voor walkingdinners, borrels, vergaderingen en presentaties. Voor kleinere groepen zijn er vijf intiemere ruimtes: Cinema 4 (ingericht in art-decostijl), Room at the Top, de Studio en twee intiemere zalen aan het water: Waterfront en IJ-Lounge. Bij elke ruimte heb je de mogelijkheid een bar toe te voegen. Je gasten kunnen daar ontspannen met hapjes en drankjes en een bijzonder uitzicht op de Eye-Arena of het IJ. Hierna zie je wat per ruimte de specifieke mogelijkheden en faciliteiten zijn. Maar voor welke setting je ook kiest, je gast heeft steeds de ervaring midden in de spotlights te staan.

Cultuur en creativiteit: diep verankerd in ons DNA
Eye Filmmuseum bewaart, restaureert en presenteert film en heeft een wereldvermaarde collectie Nederlandse en internationale films, affiches, foto’s en persoonlijke archieven. Als culturele instelling brengen we film in de meest brede zin van het woord: als kunst, cultuur, amusement en als fundament van de eigentijdse beeldcultuur. Voor je gasten vertaalt zich dat met name naar een decor dat inspireert en betrokkenheid versterkt; in een onovertroffen pand, vormgegeven door toonaangevende architecten. Eye kan bovendien meerwaarde toevoegen met een inhoudelijk aspect aan je programma: een rondleiding, bezoek aan de tentoonstelling, filminhoudelijke workshop of een speciaal voor je event geselecteerde film. Partners van Eye ontvangen korting op de huurprijs. Het gebouw is dagelijks open voor publiek. Een aantal keer per jaar is Eye als geheel te huur voor een bijzonder evenement tot 900 personen. Eye is daarnaast een officiële trouwlocatie.

We helpen je graag verder
Meer weten over de mogelijkheden? Bel of mail naar ons Sales & Events Team: (020) 5891 401 of events@eyefilm.nl. Of vul online het contactformulier in. Sander Herbschleb, Charlotte Sarneel, Franka van Dooren, Daya de Jongh of Nicole Jonk staan klaar om te helpen. Wij hopen u snel in Eye te mogen verwelkomen!

vergadering

Een brainstormsessie, zakelijke meeting, workshop of bestuursvergadering? Eye is voor menig bedrijf inmiddels een populaire vergaderlocatie. Voor groepen vanaf 10 personen kunt u terecht in een van de drie verschillende vergaderzalen met daglicht: Room at the Top, IJ-Lounge, Waterfront en Studio. Elk van deze ruimtes heeft een eigen karakter en is uitgerust met een projector, scherm en speakers.

congres

De filmzalen van Eye zijn de perfecte locatie voor uw congres: zowel Cinema 1, Cinema 2, Cinema 3 als Cinema 4  hebben een oplopende theateropstelling en zijn uitgerust met hoogwaardige projectie en een groot scherm. De zalen hebben een variërende capaciteit van 67 tot 310 personen en verschillen alle vier in uitstraling. De tribune van Cinema 2 is inschuifbaar, waardoor deze zaal multifunctioneel kan worden ingezet. Het ontvangst van uw gasten, lunch of een afsluitende borrel kunnen plaats vinden in de Foyer. Naast de plenaire ruimte kunnen de andere filmzalen en vergaderzalen natuurlijk worden ingezet voor eventuele subsessies.

eye exclusief

De meest in het oog springende ruimte van Eye is ongetwijfeld de Arena met daar in Eye bar-restaurant. Deze spectaculaire ruimte kan alleen worden ingezet voor een evenement indien het gehele museum wordt gehuurd. Eye Exclusief voor je eigen event kan slechts vier keer per jaar. Wij sluiten namelijk speciaal de deuren voor ons publiek . Dit kan alleen op een maandag, dinsdag of woensdag. Wilt u een van de vier zijn per jaar die deze exclusieve mogelijkheid krijgen, wij horen graag van u. Een ideale plek voor een bedrijfsfeest, congres met meerdere subruimtes, modeshow, grootse film première of netwerkevenement. 

private dinner

Zowel de IJ-Lounge, de Room at the Top en de Waterfront kunt u gebruiken voor een besloten sit-down dinner, walking dinner of dinerbuffet. Daarnaast kunt u ook de Foyer gebruiken voor een exclusief walking dinner of staand buffet tot 250 personen, waarbij uw gasten deels uitkijken over de Arena en deels over het IJ. Tenslotte kan Cinema 2 ook worden ingezet voor een diner of awardshow tot 100 personen, waarbij er een film kan worden vertoond of een presentatie worden gegeven tussen de gangen door.

première

Organiseer uw première  in de meest in het oog springende filmtheater van het land. Zowel Cinema 1, Cinema 2, Cinema 3 als Cinema 4  zijn geschikt voor een exclusieve vertoning van de nieuwe film aan uw gasten. Na afloop kan er in de Foyer worden nagepraat met een drankje en een hapje. Daarnaast zijn de filmzalen natuurlijk ook geschikt voor een besloten vertoning of persviewing. Voor de grotere premières kan Eye natuurlijk ook exclusief worden gehuurd, waarbij de filmvertoningen in meerdere zalen tegelijk kan plaats vinden en het afsluitende feest in de spectaculaire Arena.

presentatie

Een perspresentatie of productlancering? De presentatie van de jaarcijfers, een lezing of netwerkevenement inclusief inhoudelijke presentatie? Door de grote variëteit in zalen kan het allemaal in Eye. Zowel alle filmzalen als vergaderzalen beschikken over de benodigde faciliteiten voor een strakke presentatie aan uw gasten.

hybride & live events

Wanneer de bezoeker niet naar Eye kan komen, kan het event vanuit Eye naar de bezoeker komen. We faciliteren de ruimte, software, techniek en begeleiding om een event online te hosten vanuit Eye.

trouwen

Wist u ook dat Eye een officiële trouwlocatie is? Er zijn twee zalen die bij uitstek geschikt zijn voor een onvergetelijke ceremonie voor maximaal 90 gasten. De IJ-Lounge en de Waterfront staan garant staat voor een sfeervolle ceremonie met panoramisch uitzicht over het IJ, terwijl de Room at the Top  een indrukwekkend uitzicht over onze Arena heeft. Door de aanwezigheid van een aanlegsteiger pal voor het museum kunnen de bruiloftsgasten u welkom heten als u aan komt varen of u een behouden vaart wensen op weg naar de huwelijksnacht. Voor een receptie met bruidstaart en champagne zijn vooral de Foyer en IJ-Lounge geschikt en na afloop kunt u met een kleiner gezelschap nagenieten tijdens een besloten diner.

feestelijke gelegenheid

Bent u op zoek naar een locatie voor een verjaardag, borrel, jubileum, familiereünie, promotie of ander feestelijk samenzijn? Boek dan nu een besloten ruimte zoals de IJ-Lounge en de Waterfront en geniet van de mooie plek in het museum aan het IJ, gecombineerd met bijvoorbeeld een bezoek aan de tentoonstelling of een rondleiding door het museum.

virtuele tour

U kunt Eye nu bezoeken vanuit uw comfortabele kantoor! Via deze link krijgt u een virtuele rondleiding door het gehele gebouw. Neem een kijkje in de zalen en start vandaag met het organiseren van uw evenement!