Filmgeschiedenis
Spelenderwijs leren de leerlingen over belangrijke ontwikkelingen in de filmgeschiedenis, zoals kleur en geluid. Ze maken samen een korte animatie met in de hoofdrol… de stoelen van de klas. Stoelen? Echt waar; álles kan met film.
Gastles met in de hoofdrol: de stoelen uit je klas. Hoe krijgt een gewone lamp een hoofdrol en hoe laat je een ei lachen en bewegen? Met kijk- en doe-opdrachten bij vroegere en nieuwe films uit de collectie ontdekken de leerlingen van groep 3 & 4 de onbegrensde mogelijkheden van animatie. Ze verzamelen daarbij tips en trucs en gaan zelf aan de slag met filmen.
Spelenderwijs leren de leerlingen over belangrijke ontwikkelingen in de filmgeschiedenis, zoals kleur en geluid. Ze maken samen een korte animatie met in de hoofdrol… de stoelen van de klas. Stoelen? Echt waar; álles kan met film.
Inzicht in de werking en ontwikkeling van animatiefilm en verdieping in beweging, personages en muziek.
Onderscheid maken tussen films van vroeger en nu en historische bronnen ter inspiratie gebruiken.
1 uur en 30 minuten
€ 155,- per klas
Nederlands, Oriëntatie op je zelf en de wereld en Kunstzinnige oriëntatie: leren uitdrukken (2), historische bronnen (51), gevoelens en ervaringen uitdrukken (54), reflecteren op werk (55), kennis cultureel erfgoed (56)
Groep 3 en 4
Op school
Wat is film is en wat kun je er zelf mee? Met kijk- en doe-opdrachten gingen leerlingen van de St. Jozefschool in Someren-Heide met Eye’s museumdocent Pauline op ontdekkingsreis.
Boek minimaal vier weken voor de gewenste datum. Neem voor vragen contact op met educatie@eyefilm.nl.
Direct boeken